Psihološki eksperiment: Halo efekat

Youtube – Halo Efekat

Odavno uočen i opisan fenomen u socijalnoj psihologiji poznat kao “halo efekat” bazira se na pretpostavci da naš ukupan utisak o nekoj osobi može biti zasnovan na samo jednom podatku koji imamo o njoj. Na primer, ukoliko je neko simpatična osoba, možemo pomisliti da su i sve njegove druge osobine pozitivne.

U nedavno sprovedenom eksperimentu, momak-subjekt je napravio dva video snimka za dejting sajt. U prvom videu, čitao je pripremljeni tekst veselim tonom, a u drugom snimku je promenio svoj ton tako da zvuči melanholično. Prvi video prikazan je jednoj grupi ženskih ispitanika, a drugi video drugoj grupi koja je video gledala u drugoj prostoriji.

Devojke koje su gledale “veseli” video smatrale su mladića na snimku atraktivnijim u odnosu na devojke koje su gledale “tužni video”, iako je tekst koji je mladić izgovarao bio potpuno identičan.

Na ovaj način demostriran je značaj i paraverbalne komunikacije u proceni nečije atraktivnosti, odnosno u komunikaciji generalno, ali i uticaj halo-efekta na impresiju o nekome na osnovu ograničenog broja podataka.

Original članak (opširnije)

Постави коментар